Jane Dahl

Byrådskandidat (borgmester- og spidskandidat)

Byrådskandidat Jane Dahl (borgmester- og spidskandidat)

Valgt til byrådet.

E-mail: jane.dahlkv21@gmail.com
Fødselsår: 1968

Personligt CV: International markedsføringsøkonom fra Niels Brock, siden Erhvervsdiplomlederuddannelse. Har arbejdet med markedsføring og strategi i over 20 år. Pt. Marketing manager i VestsjællandsCentret. Bestyrelsesmedlem i Destination Sjælland og Slagelse Forskønnelsesselskab. Medlem af Rotary, Slagelse Bymidtegruppe, Slagelse Erhvervsråd, SBI Erhvervsnetværk, Business Slagelse med flere. Bor i Slagelse.

Link til Facebook: www.facebook.com/JaneDahlKV21
Link til hjemmeside: janedahl.konservative.dk

Mærkesager og mit politiske CV

Jeg tør tænke i andre og innovative baner. Jeg kan bidrage med erfaringer fra erhvervslivet samt fra forskellige udvalg og bestyrelsesarbejde og formår at samarbejde på tværs. Derfor kan du med fordel sætte dit X ud for mit navn på liste C den 16. november 2021.

Vi skal have ordentligheden tilbage: Slagelse kommune har krav på politikere, der kan og vil tænke innovativt, er modige, og som kan samarbejde med andre partier. Byrådet har brug for forandring og medlemmer, der kan sætte sig op i helikopteren og tænke udvikling. Det er en høj prioritering hos mig.

Når erhvervslivet har succes, skaber det vækst, og med vækst kommer flere arbejdspladser, bedre økonomi og velfærd. Vi skal fastholde, udvikle og tiltrække virksomheder. Det kræver investeringer i erhvervsjord og et bedre erhvervsklima. Vores placering i bunden af Dansk Industris erhvervsundersøgelse kræver forbedring. Bosætning og erhvervsliv går hånd i hånd og er hinandens forudsætninger for, at Slagelse kommune er attraktiv for borgere og virksomheder.

Uddannelsesinstitutionerne skal tættere på erhvervslivet. Det er dejligt, at vi får flere studerende til byen, men vi skal også kunne holde på dem, så de ikke flytter fra kommunen igen. Her tænker jeg ikke kun på de håndværksmæssige uddannelser, men også på de mere akademiske uddannelser. De kan bidrage med meget til vores lokale virksomheder, men virksomhederne ved det bare ikke.

En attraktiv og aktiv bymidte er meget vigtig for vores tre købstæder. En stærk hovedby med en stærk identitet vil have en positiv, afsmittende effekt på kommunens øvrige købstæder, bysamfund og landdistrikter. Vi skal turde have visioner om “Fremtidens Slagelse” og gøre op med fordelingsnøgler. De 3 købstæder har hver deres identitet, lad os dyrke det og vise at vores kommune er unik. Vi skal brande vores særegenheder, attraktioner, skønne natur, kunsten og kulturen i hele vores kommune.

Summa summarum skal vi turde sætte barren højt og samarbejde om at skabe de bedste resultater og rammer og derved være en attraktiv kommune for både erhvervsliv, borgere, studerende og turister.