Lokal folketingskandidat

Christian FreitagFolketingskandidat

Christian Freitag blev valgt som folketingskandidat i Slagelsekredsen på en ekstraordinær generalforsamling tirsdag den 17. maj 2022.

Christian Freitag er til dagligt praktiserende læge med egen klinik. Han er tidligere formand for Praktiserende Lægers Organisation (PLO), han arbejdet som læge på flere sygehuse, og han har været aktiv reserveofficer i Forsvaret i mange år.

Et par indledende ord fra Christian selv:

Først og fremmest tusind tak for valget og tak for den opbakning, jeg har oplevet i vores samarbejde indtil nu.

Helt grundlæggende stiller jeg op til Folketinget, fordi jeg er overbevist om, at Danmark og Slagelse vil have gavn af en endnu stærkere konservativ repræsentation på Christiansborg. Jeg er også overbevist om, at vi, i fremtiden, er bedst tjent med en anden regering end den nuværende.

Jeg er nu i gang med at formulere de væsentligste politiske mærkesager, der skal være udgangspunkt for mit kandidatur i Slagelse. Lige nu er jeg meget optaget af fire emner:

1. Fremtidens sundhedsvæsen og velfærd? Både om hvordan vi passer på medarbejderne, og hvordan vi indretter os, så vi får hjulpet alle borgere rimeligt, og ikke kun de der forstår hvordan systemet fungerer. Og ja, jeg har en svaghed for de ældre medborgere og borgere med psykisk sygdom – det kommer helt naturligt, når man arbejder som praktiserende læge.
  2. Hvor meget skal myndighederne styre i detaljen? Det kan der være behov for under en epidemi, men staten skal også gerne give borgene plads til at leve livet forskelligt – Det synes jeg godt må komme på dagsorden.
  3. Vi bliver nødt til at tage økonomien alvorligt. Som landet ligger, har vi ikke råd til det hele, og personligt mener jeg ikke, at vi skal låne os til velfærd. Her er jeg ret, ja, konservativ. Men spørgsmålet er så: Hvilke ting bliver vi nødt til at undvære, hvis vi skal have råd til de ting, der betyder mest for os?
  4. Uddannelse, forskning og de mange virksomheder. Hvordan finder vi balancen mellem at skrue lidt ned for forbruget, men samtidig satse på uddannelse, forskning og de mange mindre og større virksomheder, som faktisk skal trække læsset?

Jeg kommer til at arbejde videre med de politiske budskaber, sammen med vælgerforeningen i Slagelse, og jeg er lige nu ved at etablere en hjemmeside og en Facebookside, så vi kan komme ud med budskaberne til vælgerne.

Jeg ser meget frem til det politiske arbejde, der ligger foran os. I er altid velkomne til at kontakte mig, enten pr. mail, Messenger eller telefon/SMS.

De bedste hilsner
Mail: cf@holtelaegehus.dk